Socialt arbete och arbetslivsvetenskap - ämnesguide

Välkommen!

I den här guiden hittar du tips och verktyg som kan vara till hjälp när du ska söka, värdera och använda litteratur inom socialt arbete och arbetslivsvetenskap. Guiden kan hjälpa dig som arbetar med någon typ av skrivuppgift som kräver att du hittar egen litteratur, t.ex. examensarbetet eller en PM-uppgift.

Du kan också få hjälp av bibliotekarie med sökningar och referenser. Läs mer på webben.

Bild på bokhyllor i biblioteket i Västerås

Välkommen till universitetsbiblioteket!

Här kan du låna och läsa böcker och e-böcker, söka efter artiklar och få hjälp med informationssökning och referenshantering. Vi har datorer som du kan använda till dina studier, samt tysta läsesalar i båda våra bibliotek.

Våra bibliotek ligger i Eskilstuna och Västerås

Våra öppettider är måndag-torsdag 08.00-19.00, fredag 08.00-16.00 med reservation för ändrade öppettider under helger och sommaren.

Bild på människor i biblioteksmiljö

Följ oss gärna på Facebook @mdubiblioteket

Där lägger vi ut söktips, information om nya databaser, ändrade öppettider med mera.

Följ oss på Facebook

Facebookloggan

För senaste nytt, söktips, nya databaser, ändrade öppettider med mera.