E-böcker på MDU – webbguide

Hur hittar du bibliotekets e-böcker, vilka program behöver du för att läsa dem, hur mycket kan du skriva ut m.m.

Välkommen!

Som student eller anställd på Mälardalens universitet har du tillgång till över 200 000 e-böcker. För att få tillgång till e-böckerna utanför universitetet loggar du in med ditt MDU-konto. Är du privatperson och har ett tillfälligt MDU-konto kan du endast läsa e-böcker på campus.

I den här guiden finns information om de olika leverantörerna, vilka program du behöver för att ladda ner en e-bok, vilka lånetider som gäller med mera.

Det lättaste sättet att söka efter våra e-böcker är att göra det i Primo. Gå till bibliotekets startsida mdu.se/bibliotek och sök efter boken i den stora sökrutan. Till höger under "Justera dina träffar" väljer du "böcker" och "fulltext" för att begränsa dig till enbart e-böcker.

Du kan även söka efter e-böcker genom att direkt gå till leverantörens hemsida i den här guiden eller via bibliotekets databaslista.

Ett urval av de kursböcker som finns som e-bok hos oss

Följ oss på Facebook

För senaste nytt, söktips, nya databaser, ändrade öppettider med mera.