E-böcker på MDU – webbguide

Hur hittar du bibliotekets e-böcker, vilka program behöver du för att läsa dem, hur mycket kan du skriva ut m.m.

EBSCO eBook Collection

Innehåll: Enstaka titlar inom alla ämnesområden.

Läsning och nerladdning

• För att ladda hem en e-bok till din dator måste du ladda hem Adobe Digital Editions (inte samma sak som Adobe Reader).
  • Om du vill läsa boken på din iPad, iPhone eller Android måste du ladda hem Bluefire reader.
  • Läser du boken via Bluefire reader behöver du ett Adobe ID.
  • Du måste även skaffa ett konto hos EBSCO, som är gratis.
  • Du kan också välja att läsa en bok online, då behöver du inte skapa något konto.

Utskrifter

Framgår när du klickat på bokens titel under Publisher permissions och varierar från bok till bok.

Lånetid

Upp till 365 dagar, framgår under ”Checkout period in days” när du klickat på Download för att ladda hem boken.

Här hittar du våra böcker från EBSCO eBook Collection

Behöver du hjälp?

Licens

Hur många användare som får läsa boken samtidigt framgår under Concurrent User Level när du klickat på bokens titel. De flesta böckerna har obegränsat antal läsare.